onsdag 11 december 2013

Julbord a´la LCHF...

...var jag iväg och lagade igår kväll. Vi var 12 personer som delades in två och två på sex kök. Sen lagade vi rätter som vi vart tilldelade och avslutade med att äta av allt! Mitt kök lagade en variant av risgrynsgröt gjord på keso och en saffranskaka. Saffranskakan vart supergod, så den kommer jag garanterat att göra några gånger i jul. Gröten vart också god, men det smakade inte som risgrynsgröt utan som en helt egen ny rätt, men kan helt klart funka som komplement om man blir supersugen på julgrötsliknande. Allt vart gott förutom sillen, jag vill ha mycket gegga runt mina sillbitar och det var det inte. Så sill kommer jag göra efter mammas recept som vanligt iår. Ett kök gjorde Janssons som vart riktigt, riktigt god! Den blir det också till att göra till jul :)

 

Inga kommentarer: