söndag 9 februari 2014

1 månad till...

...har sprungit förbi. Känns som dagarna går i ett och helt plötsligt så är det helg igen. Springer på koller här och där, försöker få ner några timmars pluggande emellanåt, lämnar o hämtar på skolan (kommer oftast försent men gör ett ärligt försök i alla fall!), försöker dämpa mitt dåliga samvete för hundarna med en prommis eller slädtur, försöker komma på och laga mat (slutar oftast mad att jag ligger på köksgolvet och försöker vara ett hyfsat dugligt sällskap till den som faktiskt får laga maten), suckar, pustar, kräks och vältrar mej i soffan (minst fyra timmar per dag, annars orkar jag inte med resten av beskrivna projekt) och sen min favoritsysselsättning på dagsschemat, läggning och läsning för lillTyson.
Officiellt har jag nu klarat och avslutat höstterminen och med betygen B, A, B och A som resultat på kurserna kan jag inte vara annat än nöjd med det. Ny kurs påbörjad, som enligt rykten innehåller den värsta tentan genom programmet, en salstenta den 27 mars på fem timmar, kanske kan den genomföras med hjälp av pappan eller barnvakt, kanske inte.. det får tiden utvisa! Men har i alla fall påbörjat en projektplan inför c-uppsatsen så jag tänker göra ett ärligt försök att slutföra vårterminen med en examen som slutmål innan jag går på föräldraledighet i början av juni.
Nu är det bara 2½ vecka kvar, så nära att man faktiskt kan se ett slut på äventyret det inneburit att kånka runt på en klodonk denna gång!






Inga kommentarer: